hata älska sommaren

 
Vad tycker ni om min nya frisyr? den är rätt bananas, vet inte riktigt om det var så jag ville ha det. men i like it. allt som är nytt och fräscht är bra. Dessutom, så växer det ut snart igen.
Det är tyst på min innergård. Solen värmer stenplattorna och det är kvavt, fuktigt, hett. Löven rasslar på marken med den tysta vinden och någonstans utanför innergården hörs vinden vina i trädkronorna. Men inte här, här är allt stilla, tyst. Svetten tar sig form i knävecken, små fuktiga ytor. Fräknarna på min kind blir allt fler och fler. Det är ett vårtecken. Den går så fort nu, våren, oj oj skepp ohoj. Jag vill hinna göra allt och inget. Fånga solstrålar på burk, vara vaken vargtimmarna när mörkret aldrig lägger sig. Sommarnatt. Jag vill bli kär och leva happily ever after. Vilken tur ändå att jag har sommarjobb, då slipper jag hinna med allt. Sommaren är som ett låtsasliv ibland, hatkärlek. Älskar värmen men hatar farten. Eller älskar jag farten? Jag vet inte.
Jag vet bara att jag gillar tystnaden på innergården och svetten i knävecken. Läskburkens tysta brus och bokbladen som vänds.  
 
DET ALLDAGLIGA LIVET | |
Upp