I'm on fire

Jag mixar egen hummus med koriander, basilika, soltorkade tomater, vitlök och den smakar så gudomligt att jag smaskar högt, sen brer jag den på mackan och äter med gurka till.
Nu ska jag strax iväg till träning och spänna magmusklerna, har bara druckit öl på sistone. Öl på Möllan. Öl på Bakfickan. Öl på cocktailbar. Öl på pubar i England. Flåsade andfått när jag och Lisa gick backarna upp och ner i Bristol i helgen. Malmö är ju så platt att man aldrig behöver anstränga sig, ja förutom när skåneblåsten ligger på för då jävlar kan man knappt andas.
Jag spontanbokade en weekend för att hälsa på Lisa i Bristol, mitt i något diffust pms-humör och bakisångest förra helgen. Kanske är det rastlösheten som slår in såhär på våren, vet inte ibland vad som är bak och fram på dagarna, eller bak och fram på tankarna för den delen. Känner ni igen er?
Bristol var förövrigt typ världens softaste stad?! hade inga förväntningar alls men trots grå himmel så hälsade artiga britter en välkommen med "hello miss" och "yes love". Dog lite. Tittade även på färgglada hus och tänkte "här kan jag bo".
Dessutom är det ju staden där Skins utspelar sig, om ni inte sett den gamla högstadiegodingen så gör det omedelbums (den finns på netflix!). Minns att jag hade en tonårscrush på Cook och Effy. Kanske därför jag är lite fucked up nu.
Tiden går så fort med alla röda dagar att jag knappt hinner räkna helgerna till sommaren. Jag har fått sommarjobb förresten! I hotellreception. Det blir nog bra ska ni se. Lite trevande och färskt nu men så fort jag lär mig allt.
Min mamma kommer ikväll och stannar över helgen. Så mycket finbesök på senaste, syrran var ju här förra helgen med och det var åh så kul. Jag hoppas det blir lika mys nu och kanske vill mamma hjälpa mig att vårda mina plantor, de bara växer och växer. Med all skit och sånt som händer så önskar jag mig ibland lite nya blad jag med. Sådär rosa och skimrande.
DET ALLDAGLIGA LIVET | |
Upp